Bő 15 éve annak, hogy bejelentették: újra van LGT. 1997 októberében, a Friderikusz-showban hangzott el a bűvös mondat. Az újra összeállt Loksi a legnagyobb titokban készítette el legújabb lemezét, a 424 - Mozdonyoperát. Egyből el is játszottak két dalt róla a nézőknek. A műsor után éjjel 11-kor 28 lemezbolt nyitott ki országszerte, így azok, akik azonnal szerezni akartak az albumból, rögvest megvehették a korongot. Nagy volt a siker, hamarosan platinalemez lett a kiadvány. November végén az 50mló koncerten a Körcsarnokban fellépett Presser Gábor, Karácsony János és Solti János is, vagyis újra együtt zenéltek: négyen együtt a Visszatérést játszották. Az év utolsó két hónapjában járták az országot, dedikáltak. A MÁV stílusosan az IC-kocsikhoz csatolt Kádár-különvagonban szállította a vidéki helyszínekre a bandát.
Presser szokott puskázni
Nagy szövegrontónak tartja magát Presser Gábor. Elmondása szerint nem tud jól verset, prózát tanulni. Ez a saját dalaira is igaz. Van benne egy félelem, hogy nehogy hibázzon, mert azt nagy tiszteletlenségnek tartaná a közönséggel szemben. Egyszerűen azt gondolja, hogy ciki, ha a rajongók jobban tudják a dalokat, mint ő maga. Persze ez nem jelenti azt, hogy mindig rontana:-), de maximalizmusa miatt inkább bebiztosítja magát: így aztán nem ritka, hogy kis papírokat ragaszt a zongorájára, amin a dalok szövegei olvashatók.
Napokon belül eldől a koncert műsora
Presser Gábor elsőre 74 dalt írt össze, de van egy 54-es szűkített kerete is. Ezen a héten már biztos, hogy kilencven százalékban eldől a koncert műsora. De: ismerve az LGT korábbi történeteit, lehet, hogy a próbákon még mindig változtatni fognak.
Egy híján 40 éves a BUMMM
A napokban lesz 39 éve, hogy megjelent az LGT harmadik lemeze, a BUMMM. Az albumot még júniusban rögzítették a Magyar Rádió 8-as stúdiójában. Olyan dalok kerültek fel rá, mint a Ringasd el magad, a Kék asszony, a Miénk itt a tér, az Ő még csak most tizennégy vagy a Gyere, gyere ki a hegyoldalba. Ez volt az első korong, amelyen Somló Tamás játszott, és az utolsó, amely Barta Tamás távozása előtt készült. Bekerültek a "dobozba" is: a lemezből és a Kovács Kati és a Locomotiv GT című albumból ugyanis tv-show-t forgattak. A Slágerszerviz sorozat része volt, és a következő nyáron vetítették le. "A lemezt visszavonták, ez nem volt nyilvános dolog, nem jelent meg sehol, hogy be volt tiltva. Ez olyan kis sumák volt, úgymond büntetés Barta Tamás Amerikába disszidálásáért, nem akarták, hogy Barta képe kint legyen, és így a miénk sem lehetett ott" - emlékezett vissza Presser Gábor.
A mindenkori legkisebb fizetésért szerződtem a Vígszínházhoz
Presser Gábor 1978-ban kapta meg első "hivatalos" munkáját: zenei vezető lett a Vígszínházban. Hatalmas megtiszteltetésnek tekintette Várkonyi Zoltán igazgató felkérését.
Pedig a szerződése nem volt éppen tökéletes. Az állt ugyanis benne, hogy a mindenkori legalacsonyabb fizetésért alkalmazzák. De ezzel ő nem is foglalkozott, mint mondja, nagyon örült a felkérésnek, hatalmas lehetőségnek tartotta. A Képzelt riporttal kezdődött az összefonódás a teátrummal, azt még '73-ban állították színpadra, majd sikerdarabok egész sora következett, számtalan produkció zenéjét szerezte Presser Gábor: ilyen a Harmincéves vagyok; a Jó estét nyár, jó estét szerelem; a Szent István körút 14; a Túl a
Maszat-hegyen.
Fotó: Presser Gábor, Hegedűs D. Géza., Nagy Gábor, Kern András, Lukács Sándor
Önálló esteket is ad a színházban. Kedvenc műfajának egyértelműen a dalt tartja, hisz abban nincs mellébeszélés. "Van három és fél perced, utána bárki el tudja dönteni, hogy rendben volt-e vagy sem. A dal tetten érhető, ellenőrizhető" - mondja.
Utolsó kommentek