Presser Gábor elsőre 74 dalt írt össze, de van egy 54-es szűkített kerete is. Ezen a héten már biztos, hogy kilencven százalékban eldől a koncert műsora. De: ismerve az LGT korábbi történeteit, lehet, hogy a próbákon még mindig változtatni fognak.
Sok tévénéző megijedt, hogy Presser egy tortával bemázol Somlónak
Péntek reggel a Mokkában a Somló szülinapi riportba meglepetésként meghívott Presser Gábor egy tortával fejbe vágni látszott Tamást hátulról. Nem így lett. De Presser bosszankodva mondta, hogy ha habos torta lett volna, és nem az a nehéz, sűrű csokitorta, akkor bizisten megcsinálja, mert Somló, az artista az ilyen vicceket nagyon szereti.
Egy híján 40 éves a BUMMM
A napokban lesz 39 éve, hogy megjelent az LGT harmadik lemeze, a BUMMM. Az albumot még júniusban rögzítették a Magyar Rádió 8-as stúdiójában. Olyan dalok kerültek fel rá, mint a Ringasd el magad, a Kék asszony, a Miénk itt a tér, az Ő még csak most tizennégy vagy a Gyere, gyere ki a hegyoldalba. Ez volt az első korong, amelyen Somló Tamás játszott, és az utolsó, amely Barta Tamás távozása előtt készült. Bekerültek a "dobozba" is: a lemezből és a Kovács Kati és a Locomotiv GT című albumból ugyanis tv-show-t forgattak. A Slágerszerviz sorozat része volt, és a következő nyáron vetítették le. "A lemezt visszavonták, ez nem volt nyilvános dolog, nem jelent meg sehol, hogy be volt tiltva. Ez olyan kis sumák volt, úgymond büntetés Barta Tamás Amerikába disszidálásáért, nem akarták, hogy Barta képe kint legyen, és így a miénk sem lehetett ott" - emlékezett vissza Presser Gábor.
A mindenkori legkisebb fizetésért szerződtem a Vígszínházhoz
Presser Gábor 1978-ban kapta meg első "hivatalos" munkáját: zenei vezető lett a Vígszínházban. Hatalmas megtiszteltetésnek tekintette Várkonyi Zoltán igazgató felkérését.
Pedig a szerződése nem volt éppen tökéletes. Az állt ugyanis benne, hogy a mindenkori legalacsonyabb fizetésért alkalmazzák. De ezzel ő nem is foglalkozott, mint mondja, nagyon örült a felkérésnek, hatalmas lehetőségnek tartotta. A Képzelt riporttal kezdődött az összefonódás a teátrummal, azt még '73-ban állították színpadra, majd sikerdarabok egész sora következett, számtalan produkció zenéjét szerezte Presser Gábor: ilyen a Harmincéves vagyok; a Jó estét nyár, jó estét szerelem; a Szent István körút 14; a Túl a
Maszat-hegyen.
Fotó: Presser Gábor, Hegedűs D. Géza., Nagy Gábor, Kern András, Lukács Sándor
Önálló esteket is ad a színházban. Kedvenc műfajának egyértelműen a dalt tartja, hisz abban nincs mellébeszélés. "Van három és fél perced, utána bárki el tudja dönteni, hogy rendben volt-e vagy sem. A dal tetten érhető, ellenőrizhető" - mondja.
Új élet kezdődött...
Laux József távozásával nyilvánvalóvá vált, hogy új dalszövegíró után is kell nézni. Adamis Anna ugyan nem tartott Amerikába a férjével, de valahogy törvényszerű volt, hogy új élet kezdődik, mással folytatják a munkát - árulta el Presser Gábor. Akkor már dolgoztak Zoránnal, és arra gondolt, hogy Dusán nagyon jó választás lenne. Mivel életképesnek tűnt az ötlet, fel is kérte a feladatra. Presser élvezte az együttműködést: nagy szenvedéllyel dolgoztak, lelkesen ordítottak a zongoránál, telefüstölték a szobát, és tépkedték a papírokat. A közös alkotás tele volt élettel. Persze azóta eljárt az idő felettük is, így a tempóból is visszavettek, -ahogy fogalmaz- "csendesebben" működnek együtt. Igazi barátság alakult ki közöttük - mondta Presser.
Kemény György grafikája
Dusánról
Utolsó kommentek